woensdag 19 maart 2014

kraanvogeltjes

In de zeeman vond ik van die mooie vellen papier waar ik gewoon blij van werd, al wist ik niet meteen wat ik er mee zou doen. Ik dacht toen vooral aan de knutselhongerige dochter, die wel zou weten wat de bestemming zou worden van het papier.

Tot ik op een dooie zondag eens ergens op een blog (kan het nie meer terugvinden dewelke het was) iets las over kraanvogeltjes vouwen. Ik had toevallig die papiertjes van de zeeman binnen handbereik. Ik dus meteen op zoek naar hoe je kraanvogels moet vouwen, want toegegeven, ik geraakte tot voor kort nauwelijks verder dan een bootje of, waar is de schitterende tijd, een origami orakel )

Ik heb echt even moeten zoeken om een bruikbare handleiding te vinden waarmee ik erin slaagde om tot een kraanvogel te komen, maar ik zocht helaas op afbeeldingen. Als je zoekt op filmpjes dan kom je aan honderden duidelijke filmpjes. soit, voor mij lukte het dus met deze, maar een deftig filmpje had me tijd en wat gevloek uitgespaard
Na 2 keer vouwen kreeg ik de smaak te pakken en al gauw vouwde ik zonder handleiding, een volledig boekje vierkante velletjes op.
Mijn vriend vraagt zich elke keer als hij me ziet vouwen (soms al staande tegen het muurtje tussen de keuken en de living, TV-kijkend) lachend en hardop af  of ik van plan ben om tot in de eeuwigheid kraanvogels te gaan vouwen. Mijn antwoord daarop is dat ik blijf vouwen tot ik weet wat ik met de kraanvogels zal doen. Dat ik wat met de kraanvogels zal doen is zeker, des noods als wedding-gift naar het idee dat ik vond op pinterest.  Er zijn al allerhande ideeën in mij op gekomen, van slingers in de tipi tot wandversiering (maar de muren zijn nog niet geverfd of behangen) of mobiel (maar zijn mijn kindjes daar nu niet al uit? ) of verlichting.
Ik ben er nog niet uit. En dus blijf ik doorvouwen en dus groeit mijn collectie kleurrijke kraanvogels groeit al mooi aan:

 

Als jij een ideetje hebt wat ik met de kraanvogels kan aanvangen, lèmienow!

edit:
YouTube: heel traag, maar wel duidelijk. ik doe het in het begin ietsje anders, maar zo kan het dus ook https://www.youtube.com/watch?v=z31CeGmlj5o

edit 2:
http://mamaknutseltweer.blogspot.be/2014/11/kraanvogels-het-sluitstuk.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bloglovin

Instagram Follow